Nem kap be több kishalat a Volkswagen

2012.09.03. 15:53

Németország népautó-márkája már a 60-as években elkezdte a terjeszkedést: 1966-ban az Audit, 1969-ben pedig az NSU-t kebelezték be. A folyamat azóta tart: évtizedről évtizedre újabb márkákat szerez magának a Volkswagen, amely maga már nem is készít népautókat – ezt a feladatot más márkák látják el. Most azonban azt mondják, elég a felvásárlásból, hisz 12 még gombócból is sok, nem hogy autó- motorkerékpár- és teherautó-márkából.

A VW vezérkara azután nyilatkozott így, hogy ismét egy lehetséges felvásárlási célpontról keztek pletykálni a szaklapok. A maláj Proton, illetve leányvállalata, a brit Lotus lehetséges vásárlói közt említették meg a Volkswagen csoportot, de a német cégnek van elég baja a meglevő márkáival is – nyilván nem akarnának euró-százmilliókat ölni egy újabb beszerzésébe. A Porsche és a Ducati még friss szerzemény, mindkettőt integrálni kell a vállalati struktúrába, de ezek mellett ott az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, az MAN, a Scania, a Seat, a Skoda, valamint a Volkswagen és a Volkswagen haszonjármű-részlet. Ide számolhatjuk még a Suzukit is, amelyben 19,9%-kal a VW a legnagyobb részvénytulajdonos, bár a japán cég és a németek közt nincs semmi egyéb kapcsolat.

A német autógyártó óriás most azon dolgozik, hogy tovább csökkentse a gyártás költségeit, illetve amennyire lehet, összehangolja a hét márka kínálatát – úgy néz ki, valóban nem hiányzik neki még néhány plusz márka, hisz így is vannak kevésbé sikeres részlegek – a Seat esetében már a megszüntetés gondolata is felmerült.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.