Úgy látszik, a Ford is igyekszik egységes arculatot kialakítani összes autója számára: mostantól a Mondeo és a Focus arca bambul vissza a Fiesta orráról is. De nem ez lesz az egyetlen változtatás.
A Fiesta alapjaiban persze nem változik sokat: a karosszéria középső része ugyanaz marad, sőt, a hátulján sem hajtottak végre jelentős változtatásokat. Az orrát viszont átszabták: eltűnik a Ford jelvény körüli keskeny hűtőnyílás, cserébe az autó orrát a más Fordokról már ismert lefittyedő szélő hatszög-hűtőrács foglalja el. Ezzel valamelyest változik az autó karaktere, ehhez illeszkedően új lett a motorháztető, és a fényszórók is nyújtottabbak lettek. Nehéz megmondani, hogy melyik a jobb, a régi, vagy az új – a Ford azonban abban bízik, hogy a változtatás feldobja majd az eladásokat.
Egy másik, lényeges eltérés az elődhöz képest, hogy itt is elkezdik kivezetni a régi benzines szívómotorokat. Az 1,4 és 1,6 literesek helyére is az ezres turbómotor érkezik, 100 és 120 lóerővel. A Focusból már ismert háromhengeres alacsonyabb fogyasztást és nyomatékosabb karaktert ígér – ez elvben mind jót tesz majd a Fiesta vezethetőségének. Egyelőre nem tudjuk, hogy az 1,2 literes alapmotorokat is ezzel váltják-e ki, viszont úgy tudjuk, itt is bevetik a Ford új 1,5 literes, 75 lóerős kisdízelét.
Belül néhány átdolgozott részlet mellett a SYNC rendszer bevezetése jelenti a legnagyobb újítást. Ez egyrészt hangvezérelést biztosít az autó egyes rendszerei, sőt, a Bluetoothon vagy USB-n csatlakozó külső eszközök – zenelejátszók, okostelefonok számára. Másrészt tartalmaz egy automata segélyhívó rendszert, amely karambol esetén értesíti a hatóságokat. Emellett bekerül az új Fiestába a szülőknek szánt nagytestvér-rendszer, a MyKey, amellyel egyebek közt korlátozható a gyereknek kölcsönadott autó maximális sebessége, illetve az Active City Stop, amely alacsony sebességnél megállítja az autót, ha balesetveszélyt érzékel.
A Ford Párizsban mutatja be a megújított Fiestát a hónap végén, amelyet azonban csak az év végétől kezdenek bevezetni a piacra. Tavaly még a Fiesta volt Európa harmadik legkelendőbb autója, és a Ford nyilván szeretné is megőrizni a kisautó népszerűségét legalább a következő egy-két évben.