Végre egy Mini, amiben el lehet férni
A Mini stílusa sokaknak tetszik, de jóval kevesebbeknek felel meg az autó praktikus értéke. Ezen a problémán segíthet az új modell, legalább részben.
A Paceman lényegében az ötajtós Countryman háromajtós kivitele, de karakterre közelebb áll az alap-Minihez: mintha egy kicsit minden irányba meghúzták volna, különösen felfelé. A Countrymanhez képest ugyanis három centivel alacsonyabb – 1,518 méteres – és egy centivel alacsonyabb a hasmagassága, így inkább tűnik személyautónak, mint hobbiterepjárónak. Ugyanakkor az új modell fejtere csupán egy centivel kevesebb, mint ötajtós testvéréé, azaz majdnem ugyanolyan tágasnak hat. Emellett még a csomagtere is tágasabb valamivel: alaphelyzetben 330, lehajtott hátsó üléssorral 1080 literes, azaz közel ugyanazt nyújtja, mint a Mininél egy számmal nagyobb kompaktok. Ennek fényében érdekes, hogy a Mininél még mindig erőltetik a négyüléses elrendezést, amely már több típusban megbukott – a Pacemanben hátul két nagyméretű fotelt helyeztek el a megszokott üléspad helyett.
A kövérebbik háromajtós persze ugyanazokkal a motorokkal készül, mint a többi Mini. A Coorpe változat 122 a Cooper S 184lóerős 1,6 literes benzinmotorral készül – ez utóbbi 7,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t. Emellett lesz Cooper D 112 lovas 1,6 literes, és Cooper SD 143 lóerős kétliteres dízelmotorral. A Ezek közül a kisebbik 4,4, a nagyobbik 4,6 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, a gyári mérések szerint. Az összes változat hatfokozatú manuális váltóval érkezik, bár egyes kivitelekhez hatos automata is rendelhető. Emellett nem csak fronthajtással, de összkerék-hajtással is meg lehet majd venni a Pacemant. Később érkezik majd a JCW változat is, a jól ismert 218 lóerős motorral, amely a többi Mini sportváltozatban is nagyszerűen bevált már.
A 4,1 méteres gépet a Párizsi Autószalonon élőben is láthatja a közönség, a forgalmazás megkezdése viszont csak jövő tavaszra várható.