Megmutatták az új utcai McLarent
A McLaren komolyan gondolja, hogy ne csak a versenypályán csapjon össze a Ferrarival: az MP4-12C a szupersportkocsik középkategóriájában próbálja megszorítani az olasz gépeket, de már csaknem elkészült az az autó is, amelynek a Ferrari Enzo utódját kell maga mögé utasítania.
A P1 egyelőre csupán formatanulmány, amely arra szolgál, hogy felmérje a közönség reakcióját, de így is jól mutatja, hogy a McLaren tervezői milyen radikális formákban gondolkodnak. Az alapforma a megszokott középmotoros szupersportkocsi-arányokat hordozza: széles, alacsony és hosszú farrész, rövid orr, előrecsúsztatott kabin és meredek övvonal. A részletek azonban meglepően mozgalmasnak tűnnek: a többfelé osztott oldalsó légbeömlők, a fura, bumeráng-forma első, és vonalszerű hátsó lámpák, a tetőn kialakított légbeömlő és számos más apróság arról árulkodik, hogy a McLarennél hallották a kritikát. Az MP4-12C-t ért egyik legélesebb kritika ugyanis épp az volt, hogy a formája nem elég izgalmas.
A műszaki részletekről egyelőre mélyen hallgat a McLaren, de azt elmondták, hogy a leggyorsabb autót szeretnék aszfaltra állítani. Ez nem feltétlenül a végsebességre vonatkozik – 400 km/h fölé menni lényegében felesleges lenne, hisz ilyen tempót még versenypályán is nehéz elérni – inkább arra törekszenek, hogy köridőben lefőzzék a konkurenciát. A hajtást valószínűleg valamiféle feltöltött motorra bízzák, de azt nem tudni, hogy a jelenleg használt V8-as teljesítményét növelik-e tovább, vagy egy többhengeres, V10-es vagy V12-es motort használnak-e. A csúcsra jutáshoz mindenesetre legalább 800 lóerő kell a mostani mezőnyben – kevesebbel aligha lehet beelőzni a Ferrari és a Lamborghini szintén fejlesztés alatt álló csúcsmodelljeit.
A P1 szériaváltozatának bemutatása már nincs messze, valószínűleg nagyjából egy év múlva, 2013 őszén leplezik le. Addigra viszont nem lesz már egyedül: jön az Enzo váltótípusa is, amelyet évek óta fejlesztenek a Ferrarinál.