2012.09.19. 18:09

A gyorsan konyuló európai autópiacon a hobbiterepjárók egész jól tartják magukat, és ezt a Volvónál is tudják. Ezért készítettek telekjáró változatot az ötajtós kompakt V40-eshez. Az átalakításokat azonban nem vitték túlzásba, a lényeg a többségnek úgyis a fellépés.

A látványról pedig gondoskodtak. Fényezetlen sötétszürke műanyag perem körben a karosszéria alján, 19 hüvelykes alufelnik és kartervédőt imitáló betétek a lökhárítókon - azaz csaknem minden megvan, amit egy hobbiterepjárótól elvár a közönség. Az egyetlen, valóban hatékony változtatás a futómű megemelése volt: 4 centivel növelték a hasmagasságot, így az 17,3 centire nőtt. Összkerék-hajtás azonban nem jár automatikusan az XC csomaghoz: csak a 250 lóerős T5 változathoz adják, amelyhez egyébként is járna. A kisebb benzinesek és dízelek viszont csak fronthajtással érhetők el.

A V40 XC nem nyújt sok pluszt, de nem is lesz nagyságrendekkel drágább, mint a V40 azonosan motorizált változatai: a becslések szerint az árkülönbség félmillió forint körül lesz majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.