2012.09.20. 05:39

Valószínűleg az Aston Martinnál is rájöttek, hogy teljesen felesleges több, szinte egyforma típust gyártani, így lényegében összevonták a Virage és a DB9 típusokat. A végeredmény valamivel erősebb és gyorsabb lett, de szinte megkülönböztethetetlen az elődöktől.

Mintha félnének megváltoztatni a bevált formákat az Aston Martinnál: itt egy újabb sportkocsi, amely csodaszép, de olyan, mintha semmit sem változott volna. Pedig vannak apróbb módosítások, de hogy ezekre valaki felfigyeljen, ahhoz komoly előtanulmányokra van szükség. Az új DB9 formai szempontból saját elődjétől, és a Virage-tól is örökölt részleteket – az összkép viszont épp olyan, mint volt.

Az autó persze így is csodaszép, és a benne rejlő technika is tiszteletet parancsol. A 6 literes V12-es motor teljesítményét 517 lóerőre növelték, így 4,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, a végsebessége pedig 295 km/h. Az autót karbon-kerámia fékek lassítják, a motorerőt pedig a továbbfejlesztett, hatsebességes Touchtronic 2 váltón át továbbítják a hátsó kerekek felé. A tervezők elérték, hogy az első és a hátsó tengely között azonos mértékben oszoljon el a sportkocsi közel 1,8 tonnája.

Az új luxus-sportkocsi persze nem lesz olcsó: az ára 175 ezer euró, azaz átszámítva úgy 49,5 millió forint. Azon kevesek, akik nem csak álmodozhatnak róla, a frissített DB9-est már most megrendelhetik, az első példányokat pedig már a Párizsi Autószalonon tartott élő bemutató után néhány nappal, októberben átadják új tulajdonosaiknak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.