Kínában nyújtózkodna a Fiat
Egy második autógyár építésével növelné jelenlétét Kínában a Fiat. Az olaszok az ázsiai terjeszkedéssel próbálnák meg ellensúlyozni európai veszteségeiket.
Az idei év első félévében a Fiat tömegpiaci márkái, így a Fiat, az Alfa Romeo és a Lancia együttes vesztesége 354 millió euró volt Európában. A vezérigazgató, Sergio Marchionne szerint ahhoz, hogy elkerüljenek egy újabb olaszországi gyárleállást, meg kell találniuk a módját, hogy az amerikai piacra a lehető legtöbbet exportáljanak.
Azt ígérik, októberben állnak elő azzal a tervvel, amellyel megfékeznék a zuhanást. A most tapasztaltak szerint valószínű, hogy a tervben nagy szerepe lesz majd a kínai terjeszkedésnek is. „Szükségünk lehet egy újabb gyárra valahol délen„– mondta Jack Cheng, a cég kínai képviseletének igazgatója. A Fiatnak nem másért van szüksége egy második gyárra Kínában, mint az európai veszteségek ellensúlyozása végett. A hatalmas kínai piacon létkérdés a gyors terjeszkedés, és ezt a szándékukat Marchionne is megerősítette.
A Fiat nemrégiben kezdte meg az első kínai gyártású autójának, a Viaggio kompakt szedánnak az étékesítését. A céljuk az, hogy egy évben csak egy új modellel álljanak elő az ottani piacon, és hogy 2014-ben az egy SUV legyen.