A Párizsi Autószalonon bemutatkozó Pacemannel már héttagú lesz a Mini modellpalettája, de a BMW-csoportnál nem érik be ennyivel. Három új típust is terveznek, szokatlan irányba bővítenék kínálatukat.
A Mini vezetőségének egyik tagja, Harald Kreuger szerint fontos lenne felfelé terjeszkedni, így tarthatják meg azokat a vásárlókat, akik nagyobb autóba ülnének át Minijükből. Őket a Countryman sikerére alapozva egy nagyobb szabadidőautóval célozhatják meg.
A BMW brit kisautómárkája a kínai piacon is növelné eladásait, méghozzá egy szedán bevezetésével. Ez a lépés nem lenne példa nélküli a Mini történetében, hiszen a hatvanas években létezett két lépcsőshátú változat is – Wolseley Hornet és Riley Elf néven. A szedán esetleges sikerével Kína az Egyesült Államokat megelőzve a Mini legfontosabb piacává léphet elő.
Legizgalmasabbnak a Mini sportkocsija ígérkezik: a Mazda MX-5 mintájára építenének egy pehelykönnyű, jól kezelhető autót, mely aránylag olcsón kínálhat nagyszerű vezetési élményt. A sport-Mini terveiről további részletek még nem ismertek.
Az ígéretek szerint az új típusok mindegyike megörökli a gokartos kezelhetőséget, és a márkára jellemző dizájnt – sőt, az autók brit karakterének megtartása érdekében Nagy-Britanniában is létrehoznának egy formatervező irodát. A szélesebb modellpalettához szükség lehet újabb gyártókapacitásokra is, melyet a hollandiai Nedcar-gyárban kölcsönöznének.