UFC: a legcélszerűbb autó?
A Daihatsu Európából ugyan kivonul, de autót építeni azért nem felejtettek el. Ezt demonstrálja az UFC tanulmányautó, amely kis méretei ellenére akár hat személy szállítására alkalmas. A neve is a kivételes használati értéket hangsúlyozza: a rövidítés jelentése magyarul ultracélszerű tanulmányautó.
Első pillantásra nem tűnik különösnek a Daihatsu tanulmány: egy újabb, 4 méternél alig hosszabb, egyterű-forma gép. Még csak nem is különösebben szép, szemből kicsit bulldog-szerű, hátulról pedig egy kicsit zavaros. Talán profilból a legjobb – az övvonal hullámzó élei sokat dobnak az összképen. Az oldalajtók egybeolvadó kilincsei jelzik, hogy itt nem a megszokott négyajtós elrendezéssel van dolgunk, a japánok megoldása azonban érdekesebb, mint gondolnánk. A hátsó oldalajtók hátrafelé tolhatók el, méghozzá úgy, hogy a karosszéria külsején nem bukkan fel a megszokott vezetősín. Emellett középső ajtóoszlop sincs, egy az utastér egy-egy oldalt egyetlen osztatlan nyíláson át közelíthető meg, ami viszonylag ritka megoldás még ma is. A síneken csúsztatható, lebegő ülések és az üvegtető miatt a térérzet is kivételesnek tűnik, pedig az UFC egyáltalán nem nagy autó. Az igazi meglepetés azonban az, hogy akár hat ülés is elfér benne.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Daihatsu elkészíti-e a szériaváltozatot, azt pedig végképp lehetetlen megjósolni, hogy Európába jut-e a típusból. Elvi lehetőség lenne rá, hisz a Daihatsu a Toyota tulajdona, és emellett a Subarunak is készít kisautókat, így ha saját nevén nem is, átcímkézve hozzánk is eljuthat a Daihatsu soküléses gépe.