Megmutatták az új Golf GTI-t
A Volkswagen tisztában van vele, hogy a Golf legenda egyik alapköve a GTI, így a gyáriak óvatosak: egyelőre csak egy előzetest mutatnak, hogy a közönség reakciói alapján még finomíthassanak rajta.

A Golf hetedik generációjának bemutatóját ugyan már megtartották a Párizsi Autószalon előtt, de a legnagyobb őszi autós eseményre is tartogatnak egy meglepetést: a GTI előzetesét. A hagyományoknak megfelelően visszafogott optikai kiegészítők, nagy felnik és erős turbómotor jellemzi a sport-Golfot. Szemből és hátulról a az új lökhárítók különböztetik meg a GTI-t a többi Golftól. Elöl a ködlámpák körüli rácsozat, a nagy légbeömlő és az alsó, fekete toldás, hátul a kétoldalt kivezetett kipufogórendszer, egy kis tetőspoiler és a kötelező diffúzor-imitáció alapján azonosítható a gép, oldalról pedig a 17 vegy 18 hüvelykes felnigarnitúra és némi sárvédő-szélesítés jelzi a sportosságot. Belül néhány fémszínű díszítésen túl a Golf I GTI-re emlékeztető skótkockás üléskárpitozás teszi jellegzetessé a GTI tanulmányt.
A motorházban az előző generációból ismert 2 literes turbómotort találjuk, amely ezúttal 220 lóerős. Így nem lesz a kategória legerősebbje – az Opel, a Ford, a Renault és sok más gyártó kínál ennél erősebb hot-hatcheket – még úgy sem, ha a gyári tuningcsomaggal még 10 lóerővel növelhető lesz a teljesítmény. Ekkora teljesítmény azonban bőven elég az élvezetes autózáshoz, és a VII-es Golf vagy egy mázsával alacsonyabb tömege is jót tesz a menetdinamikának. Így lehet, hogy az új GTI papíron érzékelhetően gyorsabb: 6,6 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége pedig 246 km/h lesz. Emellett a gyáriak 6,6 literes fogyasztást ígérnek 100 km-re, ami kifejezetten barátságos értéknek tűnik.
Valószínű, hogy a Párizsban kiállításra kerülő tanulmány és a végleges változat között már csupán egy-egy részlet jelent majd különbséget. Arra azonban, hogy az új GTI is lesz-e olyan jó, mint a leköszönő változat, csak akkor kaphatunk választ, ha már kipróbáltuk a jövőre várható hetedik generációt, hisz a kifutó modell erőssége is a hibátlan hangolásban rejlett, és nem a nyers teljesítményben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
