Megmutatták az új Golf GTI-t
A Volkswagen tisztában van vele, hogy a Golf legenda egyik alapköve a GTI, így a gyáriak óvatosak: egyelőre csak egy előzetest mutatnak, hogy a közönség reakciói alapján még finomíthassanak rajta.
A Golf hetedik generációjának bemutatóját ugyan már megtartották a Párizsi Autószalon előtt, de a legnagyobb őszi autós eseményre is tartogatnak egy meglepetést: a GTI előzetesét. A hagyományoknak megfelelően visszafogott optikai kiegészítők, nagy felnik és erős turbómotor jellemzi a sport-Golfot. Szemből és hátulról a az új lökhárítók különböztetik meg a GTI-t a többi Golftól. Elöl a ködlámpák körüli rácsozat, a nagy légbeömlő és az alsó, fekete toldás, hátul a kétoldalt kivezetett kipufogórendszer, egy kis tetőspoiler és a kötelező diffúzor-imitáció alapján azonosítható a gép, oldalról pedig a 17 vegy 18 hüvelykes felnigarnitúra és némi sárvédő-szélesítés jelzi a sportosságot. Belül néhány fémszínű díszítésen túl a Golf I GTI-re emlékeztető skótkockás üléskárpitozás teszi jellegzetessé a GTI tanulmányt.
A motorházban az előző generációból ismert 2 literes turbómotort találjuk, amely ezúttal 220 lóerős. Így nem lesz a kategória legerősebbje – az Opel, a Ford, a Renault és sok más gyártó kínál ennél erősebb hot-hatcheket – még úgy sem, ha a gyári tuningcsomaggal még 10 lóerővel növelhető lesz a teljesítmény. Ekkora teljesítmény azonban bőven elég az élvezetes autózáshoz, és a VII-es Golf vagy egy mázsával alacsonyabb tömege is jót tesz a menetdinamikának. Így lehet, hogy az új GTI papíron érzékelhetően gyorsabb: 6,6 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége pedig 246 km/h lesz. Emellett a gyáriak 6,6 literes fogyasztást ígérnek 100 km-re, ami kifejezetten barátságos értéknek tűnik.
Valószínű, hogy a Párizsban kiállításra kerülő tanulmány és a végleges változat között már csupán egy-egy részlet jelent majd különbséget. Arra azonban, hogy az új GTI is lesz-e olyan jó, mint a leköszönő változat, csak akkor kaphatunk választ, ha már kipróbáltuk a jövőre várható hetedik generációt, hisz a kifutó modell erőssége is a hibátlan hangolásban rejlett, és nem a nyers teljesítményben.