Fehér disznóval támad a Bentley
Nem a visszatérés a csoda, hanem az, hogy a márka, amely pironkodás nélkül elnevezheti az egyik autóját egy Le Mans-i pályaszakaszról, tíz évig egyáltalán nem versenyzett. Most viszont vége az ínséges éveknek, itt a Continental GT3.
Tanulmányautónak hívják, de a képek és a videó alapján nem most kezdték a Continental GT Speed alapjaira épülő versenyautó fejlesztését. Óvatosan nyilatkoznak az első bevetésről is: 2013 végéig, vagyis több mint egy évig kell még várnunk, hogy pályán is mutasson valamit a fenyegető Bentley. Azt viszont tényként kezelhetjük, hogy ezzel a fehér disznóval fog visszatérni a márka a versenysportba.
Egyelőre titok, milyen technikát pakoltak a sejtelmesen csillogó héj alá, csak annyit árultak el, hogy nem összkerekes, mint a GT Speed, hanem rendes GT3-asként csak hátul hajt. Valószínű, hogy a turbós W12-es motor felhevített változatát takarja a méretes motorháztető - ezen kívül feltehetően nincs sok köze az utcai autókhoz, hiszen vegytiszta versenytechnika kell, ha oda akarnak pirítani a konkurenseknek.
A cél nem lehet más, mint az eredményes szereplés a 2014-es Le Mans-i 24 óráson, ahol kevés márka tekinthet vissza olyan dicső múltra, mint a Bentley. Ezzel letisztulni látszik a VW-konszern stratégiája, ami a hosszú távú versenyzést illeti: még emlékszünk a Porsche ígéretére, hogy 2014-re visszatérnek az LMP1-es kategóriába; úgy tűnik, a Bentley lesz a szárnysegéd a GT3-asok között.