2012.09.28. 17:15

Az Exagon Motors új név az autógyártásban, a Furtive-eGT nevű autóval teszik le a névjegyüket. Ennek megfelelően igen látványos az autó, bár azt nem tudni, hogy a drága csúcstechnika, amit belezsúfoltak, mennyire lesz megfizethetetlen.

Az adatok mindenesetre ígéretesek, különösen ha azt nézzük, hogy szinte kísérleti stádiumban levő elektromos hajtást használnak. Az autót két, egyenként 170 lóerős Siemens villanyautó mozgatja, kifejezetten dinamikusan: 3,5 másodperc alatt gyorsíthat 100 km/h-ra a sofőr, és elvben elérhetné a 287 km/h-t is, ha az elektronika nem korlátozná a tempót 250 km/h-ra. Az Exagon nem próbálja megvezetni leendő ügyfeleit: részletesen leírták, hogy milyen körülmények közt mekkora távolság tehető meg az autóval két töltés között. A Furtive akár 402 km-t  is eldöcög konstans 50 km/h-val, 90 km/h-s sebesség mellett 288 km-re csökken a hatótáv, 130 km/h-val pedig 197 km tehető meg egy töltéssel. Olyan vezetési stílusban, amit az autó sportos karaktere sugall, nyilván még gyorsabban elfogyasztható az akkumulátorban tárolt energia, de erre már nem térnek ki külön.

A 2+2 üléses kupé igazán kellemes jelenség, viszont arról egyelőre mélyen hallgatnak a tervezők, hogy mennyibe kerülhet. Az az érzésünk, nem lesz olcsó: az adatok azt sugallják, hogy nagyobb akkucsomag van benne, mint bármelyik ma kapható villanyautóban, azaz csak az akkucsomag tízmillió forintos nagyságrendű értéket képviselhet. Ehhez jön még a kis sorozatú gyártás – így az az érzésünk, egy ilyen gép ára meghaladja majd egy olcsóbb Ferrariét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.