Megmutatták az új Ferrari gerincét

2012.09.28. 13:58

Még legalább fél év, mire megmutatják a közönségnek a következő csúcs-Ferrarit, amely az F40-F50-Enzo sorozatot folytathatja, de a Ferrari igyekszik ébren tartani a rajongók és a lehetséges vásárlók figyelmét. Ezúttal az Enzo-utód vázszerkezetét állították ki Párizsban, amely tisztán karbonszálas műanyagból készült.

Bár évtizedek óta keresik a megoldást az olcsóbb gyártásra – sőt, úgy tudjuk, már meg is találták – a Ferrari váza ugyanazokkal a zömmel kézimunkát igénylő technikákkal készül, mint a repülőgépek vagy az F1-es versenyautók karbonszálas alkatrészei. Több napi munkával ragasztják össze a végső hőkezelés előtt, a különböző részeken különféle szilárdságú és szálirányú karbon-szövetet alkalmazva. A váz alsó felületein Kevlar szövetet is használnak, hogy nehezebben sérüljön a felverődő kövektől, és jobban bírja, ha netán ütést kapna a karosszéria. A mesteri karbon-csoda a méretéhez képest meglepően könnyű, csupán 70 kilogrammot nyom, 20%-kal kevesebbet mint az Enzo váza, és tartalmaz néhány komoly újítást. Például magában foglalja az első futómű bekötési pontjait, amit a korábbi modelleknél külön segédkereten helyeztek el.

Nem a karbon váz a típus egyetlen alkatrésze, amelyet a Ferrari megmutat: korábban már kiállították a hibrid HY-KERS hajtásrendszert is, amely a V12-es szívómotor mellett elektromos segédhajtást is tartalmaz. A teljesítményén legalább 800 lóerőre becsülik, és ezzel a vázszerkezettel együtt nem lehetetlen, hogy az autó tömege sem haladja majd meg az 1,1 tonnát. Így alighanem az F70-esként is emlegetett modell valóban a világ legjobb sportkocsijai közé tartozik majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.