A Toyota a legértékesebb autómárka

2012.10.02. 18:01

Az Interbrand éves listája a világ nagyvállalatait hasonlítja össze, méghozzá a márkanevek értéke alapján. Tizenkét autómárka is szerepel a listán, meglepően magas értékekkel.

A lista első három helyezettje persze nem autóipari vállalat: az első a Coca Cola – ez a márkanév a becslés szerint 77,9 milliárd dollárt ér – majd az Apple és az IBM következik. A legértékesebb autómárkának a Toyotát tartják: a 10. helyre került a listával, 30,3 milliárd dolláros értékkel, de alig előzte meg a Mercedes Benzt, amely a 11., 30,1 milliárdos márka-értékkel. A 12. szintén egy autómárka, a BMW, 29,1 milliárddal, majd hosszú szünet következik. A százas listán szerepel még a Honda (21. hely, 17,3 milliárd dollár), a Volkswagen (39. hely, 9,3 milliárd), a Ford (45. hely, 8 milliárd), a Hyundai (53. hely, 7,5 milliárd), az Audi (55. hely, 7,2 milliárd), a Porsche (72. hely, 5,1 milliárd), a Nissan (73. hely, 5 milliárd), a Kia (87. hely, 4,1 milliárd) és a Ferrari (99. hely, 3,8 milliárd).

Ahogy látható, az értékeknek és a sorrendnek nincs sok köze a vállalat méretéhez – épp ezért érdekes. A General Motors a második legnagyobb autógyártó, ami a példányszámot illeti, mégsincs egyetlen márkája sem a top 100-ban. Ugyanakkor a BMW vagy a Mercedes márka-értéke megközelíti, vagy meg is haladja az adott vállalatok piaci értékét – nem csoda, hogy ezek a cégek szinte bármit el tudnak adni, pusztán azzal, hogy ráteszik a jelvényüket.