Így szól a háromhengeres BMW
A háromhengeres motorok eddig a kis teljesítményű, olcsó autókra voltak jellemzők, de a BMW hamarosan piacra dobja saját 1,5 literesét, szintén három hengerrel, luxusmodellek számára. Itt már nem mindegy, hogy miféle kerregés szabadul ki a motorházból, így a gyári akusztikai mérnökök mindent megtettek annak érdekében, hogy az élmény-faktor a lehető legjobb maradjon.
Akinek a BMW-ről a hathengeresek sima járása jut eszébe, az nyilván így is csalódni fog, hisz a háromhengerességet csak egy komplett süketszobával a motorházban, és egy hanggenerátorral lehetett volna feledtetni. De a felvétel tanúsága szerint, amelyen az új másfél literes BMW motort hallani, a lehetőségekhez képest sportossá tették a hangot, és kiszűrték belőle a jellegzetes vonyítást, amelyet a legtöbben a Wartburgból ismerünk, de ma is jellemző a legtöbb háromhengeresre. Maradt ugyan némi darabosság a hanghatásban az alapjárat környékén, de ennyit talán el lehet nézni még egy BMW-nek is.
Az új motor egyébként elég széles teljesítmény-skálán mozog: a leggyengébb változata 120, a legerősebb 220 lóerős lesz, míg ez, az 1-es sorozatban tesztelt verzió kettős megfúvású turbóval állítólag 177 lóerős. Látszik is a mutatók mozgásából, hogy a dinamikával nem lesz baj: ha nem is szól olyan szépen, de van olyan erős a kis BMW motor, mint négy- vagy hathengeres elődei.
A döntést, hogy a BMW háromhengeres motort gyártson, a válság kényszerítette ki, hisz ez a létező legtakarékosabb megoldás egy kisebb motor előállítására. A hengerek azonosak lehetnek azokkal, amelyeket a 2 literes négyhengeresben és a 3 literes hathengeresben alkalmaznak, azaz használhatják a már bevált alkatrészeket az új motorban is. Ezzel a BMW milliárdokat spórolhat, csak ahhoz a gondolathoz kell hozzászoktatni a vevőket, hogy a kevesebb henger nem feltétlenül hátrány.