Még durvább lesz az Ariel Atom

2012.10.11. 19:09

A kezdetek óta alig változott valamit a minimalista sportkocsi, legalábbis jellegét tekintve, de a részleteket időről időre tökéletesítik. A legújabb változat a 3.5-ös verziószámot kapta, és számtalan apró fejlesztést tartalmaz a korábbi 3.0-hoz képest.

Az előző Atom elkészítése óta készült néhány speciális változat – köztük a Mugen edition és egy V8-as kivitel – ezek tervezésekor pedig kifejlesztettek néhány új megoldást, amelyeket mostantól a szériaváltozaban is megtalálhatók lesznek. Ezek részint a váz merevségét javítják, részint az úttartást, részint az autó – amúgy minimális – menetkényelmét. A 3.5-ösbe új lengéscsillapítókat és továbbfejlesztett motorfelfüggesztést építettek, új lámpákat és digitális kijelzőt kapott, sőt, egy adatgyűjtőt is beépítettek, amelyből egyebek közt ki lehet nyerni a köridőket, vagy az autóra ható gyorsulások mértékét.

Az Ariel egyelőre kitart a kétliteres Honda iVTEC motor mellett, amelyet a japánok az előző Civic Type-R-hez kínáltak. Az erős négyhengerest ugyan már nem gyártják, de úgy néz ki, az Arielnek még van utánpótlása. Az alapváltozatban a motor 245 lóerős, mint eddig is, a kompresszoros változat viszont már 310 lóerős, és az Ariel szerint közepes fordulatszám-tartományban érezhetően erősebb lett.

Az Atom 3.5 leginkább afféle átmeneti modellnek tűnik, hisz a motorcsere előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz, bár nem tudni, honnan szereznek majd olyan négyhengerest, amely a kétliteres Honda sportmotorhoz hasonlóan könnyű, erős és közvetlen.