Korábban csak néhány, katalógusból kifotózott torz képet láttunk a Forester következő generációjáról, de ezúttal a gyár udvarán készült néhány felvétel az előszéria autóiról. Talán az elmúlt évek legjobb kiállású Subaru modellje az új hobbiterepjáró, bár ezzel nem mondtunk sokat.
Az aktuális Forester nem valami izgalmas látvány – a tervezői egyértelműen abban bíztak, hogy nem a forma, hanem az autó egyéb erényei vonzzák majd a vásárlókat. Ám úgy néz ki, időközben rájöttek, hogy némi egyéniség jót tenne az eladásoknak, így a következő generáció valamivel karakteresebb lett. A szögletesebb sárvédőívek, az agresszívabb hűtőmaszk, a tagoltabb felületű karosszéria-elemek és az érdekesebb oldalablak-sziluett némi egyéniséget kölcsönöz a gépnek. Ugyanakkor nem estek túlzásokba, mint a Legacy esetén: a Forester aligha égeti ki a retinát új formáival sem.
Már a jelenlegi Forester is egész tágas az elődeihez képest, és a modellváltással még nagyobb lesz az autó. A külső méretek ugyan nem nőnek igazán nagy mértékben – hosszában 3,5, széltében 2, magasságában 1,5 centi az eltérés az újabb változat javára – viszont a 450-ről 505 literesre növelt csomagtér azt mutatja, hogy a helykihasználás sokat fejlődött. A 2,5 centivel hosszabb tengelytáv pedig nagyobb hátsó lábteret ígér. A műszaki alapok persze nem változtak sokat – a szokványos boxermotorokat használják itt is – bár úgy hallani, már a turbós csúcsmodell is kapható lesz fokozatmentes automata váltóval.
Az új Forester Japánban lesz kapható először, de 2013 folyamán biztosan bemutatják Európában is – alighanem dízelmotorral és kézi váltóval, ahogy az itteni vásárlók szeretik.