Egy érdekes tanulmányt mutatott be a Nissan a Sao Paulo Motor Show-n. Az újságíróknak tartott első napon egy – brazil mérnökökkel közösen tervezett – crossoverrel lepte meg a sajtót.
A CUV tervezését Kaliforniában végezték, brazil tervezőkkel együttműködve. Számos elemet más modelltől kölcsönöztek, így került rá a GT-R hűtőmaszkja és sárvédői, vagy a 370Z fényszórója és tetővonala. Noha megjelenésében rokonságot mutat a Juke-kal is, lényegesen kisebb annál: hossza 3850 mm, tengelytávja 2450 mm. Ha tehetné, szíve szerint a Nissan a Juke-ban használt 1,6-os DIG-T turbós benzinmotorral árulná, opcionális első- vagy négykerék-hajtással.
„Úgy hívjuk, Baby Beast. Olyan a megjelenése, mintha egy városi raliautó lenne. Egy szívós utcai harcosnak terveztük, aki könnyen veszi a városi dzsungel akadályait.„ – mondta róla Robert Bauer, a projekt vezető dizájnere.
A Nissan azonban rámutatott, hogy az autó szigorúan tanulmány, és ebben a formában sosem jut el a termelésig, mégis „bepillantást nyújt a jövőbeli modellekre, különösen a Brazíliába szántakra.”
Az autógyárnak különösen fontos lehet a dél-amerikai ország piaca, ha ilyen különlegességekkel kedveskedik, mint ez a CUV. A jelek szerint van is miért igyekezniük, 2011-ben ugyanis megduplázták 2010-es értékesítésüket az országban.