HB20X: egyszerűen félelmetes
Ha valakinek hiányoztak volna az évtized elejének koreai formatervei, most fellélegezhet: itt egy autó, amelyik megint sokkal érdekesebb, mint amilyen szép. Egy szerencsénk van: a Hyundai HB20X-et nemigen hozzák Európába.
A Hyundai szinte kontinensenként készít testre szabott modelleket. Külön típusokat fejlesztenek Európa és Észak-Amerika számára, és most láthatjuk, mit szánnak a latin-amerikai régió számára. A HB sorozat első tagja, a 20-as sorozatszámú szeptemberben mutatkozott be, most pedig bemutattak egy emelt hasmagasságú kivitelt. Az autó minimum sajátos formatervű: a rövid karosszériához nagy tengelytáv párosul: a típus keskeny és viszonylag magas. Ez még nem volna gond, de a tervezők mintha túlzásba estek volna a karosszéria éleivel: az orrkiképzés teljesen kaotikusnak tűnik. Az összkép a Ssangyong korábbi választékára emlékeztet: túl érdekes autót akartak összehozni, így az esztétikai szempontok háttérbe szorultak. Az X a típusjelzésben az emelt hasmagasságot és a fényezetlen műanyag küszöb- illetve sárvédő-dekort jelöli – az ilyen autókat igencsak kedvelik a brazil vásárlók.
Az autó műszaki megoldásai persze a jól ismert Hyundai-Kia alkatrészkészletből származnak. A padlólemez a Hyundai i20-asból származik, az 1,6 literes, 128 lóerős Gamma motor pedig az első kerekeket hajtja – úgy tudjuk, összkerék-hajtású változat egyelőre nem lesz. Az ötajtós és a magasított X után várhatóan készül majd szedán is ugyanezekre az alapokra, hisz Latin-Amerikában az ál-terepjárók mellett ezek iránt is jelentős kereslet mutatkozik.