Vegyen ősautót, újonnan, a gyárból
A Ford olyasmit kínál, amivel kevés autógyár próbálkozott eddig: egy 72 éves típust gyártanak újra, modern módszerekkel. Az 1940-es Ford Coupé karosszériáját korszerű eszközökkel gyártják, galvanizált – így lényegében rozsdamentes – lemezekből, az eredetiekkel megegyező formájú szerszámokban. És még csak nem is különösebben drága.
A régi autók felújításának egyik legnehezebb fázisa a karosszéria megmentése. Egy harminc év feletti acélkarosszéria elképesztő ütemben rozsdásodik, sokszor olyan helyeken, ahol hozzá sem lehet férni – a szakszerű újáépítés pedig szinte művészi szintű szakembereket kíván. Valódi restauráláskor persze szóba sem jöhet más megoldás, de bizonyos célokra – például tuning-járgányok építésére – sokszor célszerűbb újonnan megvenni az öreg autót. Ez a legtöbb esetben képtelen ötlet, de a Ford most több olyan félkész autót is kínál, amely pont az autóépítők igényeit hivatott kiszolgálni.
Az 1940-es Ford Coupé például abszolút újdonság: nem csak a nyers karosszériát gyártják újra, de járóképes autót kap a vásárló. Igaz, nem teljesen korhű a műszaki tartalom – az első futómű a Ford Mustang II típusé, és egy 5 literes V8-ast építenek be négysebességes automatával – viszont nagyszerűen használható tuningalap. Ráadásul nem is drága: 11900 dollár, azaz átszámítva alig több mint két és félmillió forint, plusz a szállítás költsége. Az autót persze még fényezni kell, és nincs benne az árban az elektromos rendszer, a lámpák vagy a belső tér elemei, de ezek azok a részletek, amelyeket általában amúgy is egyedi igényeknek megfelelően alakítanak ki, így ez esetben a félkészség előny és nem hátrány.
Ráadásul nem ez az egyetlen ilyen gép a Ford kínálatában: megrendelhető újjonnan az 1965 és 1970 közt gyártott Mustang is, ugyanilyen kiépítésben.