A Volkswagen lenyomta a General Motorst

2012.10.28. 17:51

A Volkswagen nem titkolt célja, hogy a világ legnagyobb autógyártójává növekedjen, ezt folyamatos terjeszkedéssel, felvásárlásokkal érhetik el. A legnagyobb rivális ebben a versenyben a General Motors, mely 2011-ben több, mint 9 millió eladott autóval állt az élen.

A növekedés szempontjából kiemelkedő jelentősége van annak, hogy Kínában mekkora eladásokat tudnak produkálni a gyártók, hiszen az ázsiai ország hamarosan megelőzheti az amerikai, német, illetve japán piacot is.

A Volkswagen 2012 harmadik negyedévében 21%-kal növelte kínai eladásait, a közel 705 ezres darabszámmal pedig – nyolc év után először – megelőzte a General Motorst. Sőt, a tíz legkeresettebb autótípusból öt a németek gyártósoráról gurult le. Ennek ellenére az utolsó negyedévnek is nagy jelentősége lesz, csak jövőre kaphatunk választ arra, hogy a Volkswagen az egész éves eladásokban is meg tudja-e előzni a GM-et.