A tavalyi tragikus cunami után csupán egy évet kellett várni, hogy a Toyota újra a világ legnagyobb autógyártója legyen. Habár 2011-ben a General Motors és a Volkswagen AG mögött csak a harmadik helyen végzett, idén a 2007-es eladási rekordját is célba veheti.
A japánok az idei évből sem hiányolhatják a nehéz napokat. A hónapok óta tartó kínai bojkott komoly hatással van minden iparágukra. Mindössze fele annyi autót és teherautót adtak el októberben a hatalmas fejlődő piaccal rendelkező ázsiai országban, mint tavaly ilyenkor. Szerencséjükre, ezt a csökkenést ellensúlyozza az amerikában tapasztalt 20 százalákos növekedés. Annak ellenére, hogy a szökőár mellett a visszahívási botrányok is visszavetették a gyár előző évi eladásait, idén minden esélyük megvan, hogy túlszárnyalják eddigi rekordjukat és 9 millió 760 ezer járművet értékesítsenek világszerte. Az első három negyedévben 7,4 millió autót leszállító vállalat mögött a General Motors áll, de ötszázezres lemaradása három hónap alatt behozhatatlannak tűnik.
A kínai problémák ellenére, melyek a két ország közötti teületi politikából erednek, a Toyota bizakodóan várja az év végét. A tavalyi évhez képest összesen harminc százalékkal növekedő eladási számokat várnak az Egyesült Államokban, és Ázsia kisebb, de bővülő piacaival is komolyan számolnak.