A világnak ezen a felén nemigen hallhattunk még a Troller márkáról, pedig 17 éve létezik, és meglehetősen sikeres Brazíliában, ahol az ország egy jelentős részén tisztességes terepjáró kell a közlekedéshez.
A Troller 1995-ben eleve egy elég arcátlan Jeep-másolattal, a T4-essel kezdett befutni. Épp csak a jogvédett hűtőrácsot nem vették át az amerikai terepjárókról. Az R-X érdekessége épp az, hogy a
brazilok továbbgondolták az eredeti Wrangler-formát: valami korszerű, friss, fiatalos sült ki belőle. A trükk egyszerű: megemelték az övvonalat, alacsonyabbak lettek az oldalablakok, a sárvédőíveket pedig a küszöb köti össze egyetlen, az egész autón végigfutó sávvá. A Jeepnek ez azért fájhat igazán, mert a pofásabb terepjárót a nagy rivális, a Ford birtokolja. A Troller ugyanis öt éve a Ford leányvállalata.
Műszaki szempontból már kevesebb irigyelni való van az egyelőre csak tanulmányként kiállított gépben. A motorja 3,2 literes, négyhengeres régimódi turbódízel 165 lóerővel és 380 Nm-es csúcsnyomatékkal, amely persze mind a négy kereket hajtja egy viszonylag egyszerű, felezős kapcsolható hajtásrendszeren keresztül.
Egyelőre nem tudni, hogy az R-X-ből lesz-e sorozatgyártmány, és ha igen, kiviszik-e Latin-Amerikából, de ez a gép tökéletesen alkalmasnak látszik arra, hogy akár Észak-Amerikában is befűtsön a Jeepnek.