Nem ráncfelvarrásról van szó, a japánok tényleg új modellel váltják le a Forester eddigi változatát. A kiszivárgott paraméterek elég merészek. A gyár közleményében ugyanis az áll, hogy az új generáció fogyasztása jelentősen alacsonyabb lesz, mint az elődé. A japánok így szeretnének csatlakozni az autógyártók törekvéséhez, hogy az évtized közepéig mind a károsanyag-kibocsájtást, mind pedig gyártmányaik átlagos fogyasztását egyaránt harminc százalékkal mérséklik.
A következő Forester szögletesebb formái feltűnőek és a méretek is nőttek, így a beltér tágasabb lehet. A családi Subaru 35 milliméterrel hosszabb, 20 milliméterrel szélesebb és 15-tel magasabb, mint elődje. A motorválaszték két ismert tagja közül a gyengébbik a 2,5 literes, négyhengeres szívó bokszer, 174 lóerő teljesítménnyel és 236 newtonméter forgatónyomatékkal. Az erősebbik motor kisebb, az csak kétliteres, de teljesítménye 250 lóerő, a nyomatékcsúcs pedig 349 newtonméter. Ez közvetlen befecskendezéssel készül, a rendszer állítólag a Subaru saját fejlesztése, ugyanakkor a motorblokk alapjai rokonságban állnak a Subaru és a Toyota sportkocsijából ismert konstrukcióval.
Az új Forestert hatfokozatú kéziváltóval és CVT-s rendszerű automatával is árusítják majd, de az erősebbik motorhoz csak az utóbbit párosítják. Az alapmotorhoz tizenhetes, a turbós változathoz tizennyolc colos könnyűfém felnik járnak, az autó hivatalos bemutatója pedig Los Angelesben lesz.