Itt az új GT-R és gyorsabb, mint valaha
A nyáron világot látott pletykák ellenére a Nissan mérnökei nem álltak le a GT-R fejlesztésével, és azon dolgoztak, hogy a már-már tökéletes szupersportkocsit még jobbá, még élvezetesebben vezethetővé tegyék. Az eredmény nem maradt el, a 2013-as modell megérkezett, és minden eddiginél gyorsabb lett.
Az R35-öt 2007-ben mutatták be, akkor közel 490 lóerőre volt képes a 3,8 literes, ikerturbós V6-os, melyet később egészen 550 lóerő környékére sikerült hizlalni. Godzillát rendszeresen megkergették a legendás Nürburgringen, és a teljesítmény növekedésével a köridőt is sikerült egyre lejjebb faragni. A legfrissebb mérések szerint a 2013-as modell (az Egyesült Államokban 2014-esnek nevezik) már húsz másodperccel gyorsabb 2007-ben bemutatott ősénél.
A Nissan úgy érte el szupersportkocsijával a 7 perc 18 másodperces időt, hogy a teljesítményt 2011 óta nem növelte. Helyette javítottak a befecskendező-rendszeren – ennek kedvező hatása közepes és magas fordulatszám-tartományban érezhető -, és átdolgozták a turbófeltöltőket, a kenési rendszert pedig még inkább az extrém igénybevételhez igazították. Emellett a futóművet is tovább hangolták, hogy még jobban illeszkedjen a versenypályán felmerülő igényekhez.
A fejlesztésben fontos szerepet játszott, hogy a Nissan egy szériaállapotú GT-R-rel indult az idei nürburgringi 24 órás versenyen, hogy felmérje, az R35 mely részletein lehetne finomítani. A jelek szerint az ott szerzett tapasztalatokat kiválóan tudták hasznosítani a japán mérnökök.
A 2013-as GT-R-ről további technikai adatok várhatóan röviddel a jövő januári piaci bevezetés előtt kerülnek nyilvánosságra, azt viszont már tudni lehet, hogy Japánban három változatban lesz elérhető: Pure Edition, Black Edition és Premium Edition készül majd belőle.