Ma már alig van olyan európai márka, amelyik nem gyárt hobbiterepjárókat. A kategóriát pár éve még sokan haldokolónak tekintették, mára azonban kiderült, aki nem halad a divattal, lemarad a legdinamikusabban növekvő piaci szegmenséről. Így a folyamatosan eladási problémákkal kűzdő, de épp megújuló SEAT is beszáll a ringbe.
James Muir, a SEAT elnöke elmondta: 2015-ig egy teljesen új kompakt szabadidőautót kívánnak piacra dobni. A VW Csoport már elkülönítette a pénzt a fejlesztésre, így nem mondhatjuk, hogy csak a spanyol márka menedzsereinek álmodozásáról van szó. Már a következő két évben találkozhatunk az új típus tanulmányautó változatával valamelyik európai kiállításon, az ezt követő egy éven belül pedig már a szalonokban kerülhetnek a kész autók.Valószínűleg a nagy sietség nem fog a gyár kárára válni, mert az egyelőre névtelen újdonság a VW új, MQB modulrendszeréből épül majd fel, így az alkatrészek nagy része már készen van.
A tavalyi IBX tanulmánnyal beharangozott jövevény komoly vetélytársakra számíthat Európában. A Ford Kugától és a Nissan Quashquaitól kell majd vásárlókat elhódítania. A SEAT évi 100 ezer eladott darabbal számol, ami merész várakozás, de nem lehetetlen még annak fényében sem, hogy a spanyolok teljes tavalyi eladásai alig haladták meg a 350 ezret.
A spanyol márka megújulása a következő években több fordulatot is hozhat. Muir szerint egy hobbiterepjáró jobban illeszkedik a márka arculatához, mint egy hagyományos négyajtós. Ezek után valószínű, hogy az Exeo név eltűnik a SEAT árlistájáról. Ellenben megemlítette egy, a Mii alapjaira épülő mini szabadidőautó ötletét is, bár hozzátette, erről még nincsenek konkrét tervek.