Japánból jön a Twizy rémálma?
Tavaly a Tokiói Autószalonon még csak egy volt a sok tanulmány közül, de mostanra gyártásra éretté fejlesztette a Honda a Micro Commuter nevű minimál-járművét.
A koncepció ismerős lehet: alapvetően egyszemélyes használatra tervezett pöttöm jármű, amely szinte bárhol képes parkolni, elektromos üzemű, így sem zajt, sem káros anyagokat nem ereszt a levegőbe, dinamikában és hatótávban épp annyit tud, amennyi a városi közlekedésben feltétlen szükséges. A Honda azonban egy kicsivel komolyabb járműnek látszik, mint a koncepció egyik legnépszerűbb megvalósítása, a Renault Twizy.
A 2,5 méter hosszú, 1,25 méter széles és 1,45 méter magas aprósággal egy töltéssel maximum 60 kilométert lehet megtenni, a végsebessége pedig 80 km. Ami jelentős különbség a Twizihez képest, hogy a karosszéria szélesebb, így a középen ülő sofőr mögött-mellett akár két kisnövésű személy – célszerűen gyermek – is elhelyezkedhet. Ennyit számít, hogy a karosszéria a kerekek fölé is kilóg. A Honda emellett a műszerezettséget is korszerűbben oldotta meg: a kezelőszervek zömét egy kivehető, érintőképernyős tábla-számítógép biztosítja. Ilyet az autó minden felhasználója külön kapna, így mindenki magával vihetné a saját beállításait.
A Honda abból indult ki a tervezésnél, hogy Japánban gyakoriak a kerékpáron két gyereket szállító családanyák az utakon – lényegében az ő dolgukat könnyítené meg a Micro Commuter. A törpejármű gyártását jövőre kezdik el, de egyelőre csak Japánban kezdik forgalmazni. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Honda tervezi-e exportálni a típust, de érdekes lenne, ha a Twizy, amely pillanatnyilag Európa legnagyobb számban eladott elektromos járműve, konkurenciát kapna a távol-keletről, és ezzel elindulhatna valamiféle árverseny.