Nagyon gyors lesz az új Type-R

2012.11.14. 05:37

A Honda mintha irányt tévesztett volna, mielőtt rádöbbentek, milyen fontos a sportos arculat a vállalat túlélése szempontjából. A kihagyásnak köszönhető, hogy a Type-R csak évekkel a Civic leváltása után érkezhet meg, de úgy hallani, a japán fejlesztők mindent bevetnek, hogy a kategória legjobb autóját kínálhassa a Honda.

Sportos kompaktból eddig sem volt hiány, sőt: a világ évekkel ezelőtt elhúzott a Honda mellett: míg a japánok 200 lóerős szívómotorral árulták a Type-R-t, a konkurensek 260 lóerő feletti, brutális nyomatékú turbós autókkal raboltak vásárlókat. A Golf GTI, a Focus ST vagy épp a Mégane RS mind ilyen – ideje volt, hogy a Honda körülnézzen, és megpróbálja utolérni a világot. Úgy tudjuk, meg is próbálkoznak vele: a fejlesztés vezetője, Yasuhisa Arai elárulta, hogy az új sport-Civic kétliteres, turbós motort kap, minimum 300 lóerővel. A fronthajtás persze marad, ami elég félelmetesen hangzik, de egy tisztességes, mechanikus önzáró differenciálmű és a pletykákból ismert aktív hátsókerék-kormányzás révén mégis uralható maradhat a gép.

Arai szerint simán megdöntik majd vele a Mégane RS nürburgringi rekordját is, amellyel jelenleg a leggyorsabb fronthajtású autónak számít a Zöld Pokolban. A 8 perc, 7,97 másodperces eredményt persze megközelíteni sem lesz könnyű – a 265 lóerős Mégane is különleges Trophy futóművel, versenyzésre tervezett gumikkal és professzionális gyári pilótával állította be a rekordot.