Kevesebb mint két hónap múlva indul a világ legnépszerűbb tereprali versenye, a Dakar-rali. A kéthetes sivatagi száguldás embert és technikát próbáló feladat lesz, nem olyan, aminek egy apró Smarttal vág neki szívesen az ember.
Minden racionális érv az ellen szól, hogy valaki egy Smartban ülve nekiinduljon meghódítani Dél-Amerika legvadabb tájait. A városi cirkálásra tökéletesített autón már az első kisebb dűne kifogna, nemhogy folyókon, hegyeken keljen át, s mindezt versenytempóban. Egy spanyol csapat ennek ellenére úgy döntött, terepre alkalmassá teszi a kis kétülésest.
Egy buggy-t építettek az autóból, ami szemre talán az utcai változat rokonának tűnhet, ám ez csak illúzió: a bukócsőre támaszkodó kasztni elemei mögött egy vérbeli krosszautó bújik. A Smart Buggy 4X4 technikai paraméterei még nem nyilvánosak, de az árulkodó képek szerint a futómű a Polaris RZR XP900-assal mutat nagy rokonságot. A 750 kilogrammos, nagyon rövid tengelytávval bíró apróságnak a szűk, kanyarokkal tűzdelt terepen lehet előnye vetélytársaival szemben; mindenfajta egyéb körülmény mellett szenvedés lesz vele teljesíteni a több mint nyolcezer kilométer hosszú versenyt.
A Dakaron nem ez lesz az első értelmetlennek tűnő próbálkozás. Már a hőskorban is indultak nem éppen sivatagi körülményekhez illő autókkal, az utóbbi évek mezőnyéből pedig egyértelműen kimagaslott egy Citroën Kacsa e téren. A 2CV elmaradhatatlan kelléke volt a régi idők Dakarjának, a 2005-ös versenyre nevezett autó esetében pedig mindent megettek, hogy az apróság bírja a terepet és a tempót a mai mezőnnyel: két motorral szerelték fel, melyből egy az első, egy pedig a hátsó tengelyt hajtotta. Azonban a 90 lóerősre növelt teljesítmény, a 165 literesre bővített üzemanyagtank, és a fejlett lengéscsillapító rendszer is kevés volt a Kacsának, hogy meglássa a célt. Hiába, a sivatag kegyetlen, csak a legjobbak győzhetik le – talán a Smart majd köztük lesz.