A VW uralkodása alatt a Seat egy olyan autómárka lett, melyet kissé sportos, mégis egyszerű és hétköznapi márkaként ismert meg a nagyvilág. A Volkswagen hatalmas birodalmában nem ő kapta a drága sportmárka szerepét, de néha azért odaszúr a közvéleménynek egy-egy érdekes tanulmánnyal.
Számos sportos koncepciót láthattunk a Seattól az elmúlt években, köztük az 1999-es Formula roadster, a 2001-es Targa roadster, valamint a 2003-as Cupra GT tanulmányokat, melyek ugyan sosem jutottak el a sorozatgyártásig, mégis mind jelezték a márka szándékát komolyabb sportautók készítésére. Sajnos ezekről a nagy tervekről már csak a kiállításokra készített bemutatópéldányok és a vázlatok tanúskodnak.
Alvaro Molero Simarro a Seat Design Center egyik formatervezője, az autók külső kialakításáért felelős osztályon dolgozik. Ő jött elő ennek a kétüléses speedsternek a tervével, melyet Axonnak nevezett el. A márka stílusjegyeit enyhén magánviselő Axon Simarro szándéka szerint egy kizárólag elektromos hajtású sportautó lenne, amely a Tesla elől happolná el a vevőket.
Ha az utóbbi másfél évtized üzletpolitikáját vesszük alapul, nem érdemes mély érzelmeket táplálnunk az Axon iránt. A Seat valószínű ezt is elteszi a tanulmányautós fiókba, jó mélyre, a roadsterek közé – bár kisebb átalakítás után, Simarro akár házalhatna is vele családon belül, mondjuk az Audinál. Az ő kínálatukba nagyobb eséllyel kerülne be a modell.