A Ford ugyan elbukott a Cougarral, és a kisebb Puma sem lett valami nagy siker, az európai központban mégis úgy gondolták, egy új kupé jót tenne az eladásoknak. Talán jól gondolták, talán nem, de ez már nem fog kiderülni.
Korábban már tesztelték a közönséget az Evos tanulmánnyal, és a fogadtatása alapján el is kezdtek dolgozni egy, a Mustangnál kisebb, az európai igényeknek inkább megfelelő sportos kupén. A típus a szabvány fronthajtásos tömegmodell-alapokra épült volna - alighanem a Focus padlólemezére - és úgy tudjuk, a tervek lényegében el is készültek. A típus szerepe az lett volna, hogy vágyat ébresszen a Ford típusok iránt, amelyek manapság leginkább az átlagos igényeket szolgálják ki. Egy-egy ilyen arculatteremtő modellre minden márkának szüksége van, ha hosszabb távon is versenyképes akar maradni.
Ezzel a megállapítással valószínűleg Alan Mulally, a Ford vezérigazgatója sem vitatkozna, de egy ilyen fejlesztési program milliárd eurós nagyságrendű költséggel jár - a Ford európai részlege pedig masszívan veszteséges. Így Detroitban a program jegelése mellett döntöttek. Talán folytatódhat a munka, ha a piaci viszonyok kedvezőbbek lesznek, de a legújabb előrejelzések szerint ez az autópiaci válság eltarthat akár az évtized végéig is, azaz valószínűbb, hogy a Capri-utód, ha meg is valósul, teljesen más lesz, mint amilyennek most képzelik a Fordnál.
Nem ez az első hír, amely a rétegmodellek fejlesztésének leállításáról szól, és talán nem is az utolsó, de ez nem is csoda: a gyártók ott próbálnak spórolni, ahol a legkevésbé fáj, és a sportkupék a legritkább esetben hoznak pénzben kifejezhető hasznot - inkább hosszú távú befektetésnek tekinthetők, így csak akkor érdemes beléjük fektetni, ha a vállalat amúgy épp nyereséges.