A General Motorsnál uralkodó fura viszonyokat jelzi a Chevrolet Sail U-VA bemutatása: az ötajtós kisautó látszatra ugyanazt tudja, mint az Aveo, kevésbé vonzó formában.
Már a GM vezetése is említette azt a széttagoltságot és káoszt, amely az amerikai óriáscéget jellemzi. És most itt a kézzelfogható bizonyíték: bár Európában és Észak-Amerikában egy ideje már kapható az Aveo, most egy egészen más fazonú modellt mutattak be Indiában, amely méretét és műszaki megoldásait tekintve nagyjából ugyanazt tudja. Egy efféle lépést persze indokolhatna az alacsony ár, de az újdonság még csak nem is különösebben olcsó.
A legnagyobb különbség az Aveóhoz képest a szuperegyszerű, mondhatni primitív külső-belső forma. Az ötajtós Sail bármilyen márkanéven hiteles volna, hisz a szabvány Chevy hűtőmaszkon kívül nincs rajta sok felismerhető vonás. Olyan, mintha az előző Aveót fejlesztette volna tovább egy másik csapat, szándékosan kihagyva mindent, ami érdekessé tehetné az autót. A belső tér is a legegyszerűbb anyagokból készült. A műszaki megoldások is ismerősek lehetnek: az 1,2 literes, 86 lóerős benzines négyhengeres ugyanúgy régi ismerős, mint az 1,3 literes, Fiat-licenc alapján gyártott dízel. Ez utóbbi itt 78 lóerőt ad le. A motorokhoz régi vágású, ötfokozatú váltót kínálnak.
A meglepő az egészben az, hogy bár a Sail tökéletes Dacia-ellenfél lenne, ahhoz nem elég olcsó. Az indiai alapár átszámítva több mint 1,8 millió forint – ennyiért pedig biztosan gyárthatnák az Aveót is a helyi munkaerő alacsony árát figyelembe véve.