Új VW Bora: mindenből egy kicsi
Tulajdonképp saját magának csinál konkurenciát a Volkswagen az új Borával, igaz, nem nálunk, hanem Kínában. Meglepő, hogy ráadásul régi műszaki alapokra épül a típus – ennek ellenére egész korszerű hatást kelt.
A Bora típusjelzést Európában rég nem használja a Volkswagen, de nem felejtették el teljesen: Kínában eddig is kínáltak ilyen néven egy típust. Ezt váltják le most egy újabb modellel, amely egész szerencsés módon ötvözi a márka más típusainak stíluselemeit. Szemből Passatnak látszik, a C oszlop kialakítása viszont egy alaposan lerövidített Phaetonnak mutatja az autót. A kínai VW kínálatban a Passat és az új Santana közé ékelődik a típus, amely még a régi PQ34 padlólemezre épül – ugyanarra, amelyiket még a Golf IV-eshez fejlesztettek ki az 1990-es évek közepén.
A régi alapok ellenére akadnak korszerű megoldások az autóban: az 1,4 literes, 122 lóerős TSI motorhoz stop-start rendszer csatlakozik, az akkumulátort pedig a lassításkor visszanyert energia is tölti. Kínában a Bora a drágább, nagyobb VW-ek közé tartozik – ennek is köszönhető, hogy a vevők hatfokozatú kézi, vagy duplakuplungos automata közül választhatnak, és alapfelszerelés az automata klíma, illetve a navigáció.