Megoldódik a roncsautó-kérdés
Megjelent a kormány honlapján annak a rendeletnek a tervezete, amely a roncsautók kezelését hivatott szabályozni a jövőben. A feladat teljes egészében az adott autómárka gyártójára, illetve helyi forgalmazójára hárul.
A kormány közel két tucat rendeletet készített a nemrég elfogadott hulladéktörvény végrehajtásához, ezek egyike szól a hulladékká vált gépjárművekről. Hulladéknak az a kocsi számít, amelyet vagy már kivontak a forgalomból, vagy ki akarják vonni onnan.
A gyártónak, illetve a forgalmazónak olyan átvevőhálózatot kell kialakítania, amely 50 kilométeres úttal az ország bármely pontjáról elérhető. Az átvevőhely lehet az autókereskedő telephelye, de bontó, vagy erre szakosodott átvevőhely is. A kocsi szétszerelésére azonban csak bontó jogosult.
A legfontosabb változás az, hogy ha a bontó hasznosítani tud alkatrészeket a kocsiból, akkor köteles a roncsért fizetni. A rendelet tervezete szerint a mindenkori piaci árat köteles megfizetni a bontó, de más megkötést nem tartalmaz.
A tervezet előírja a bontás menetét, azzal együtt, hogy milyen alkatrészeket, illetve anyagokat kell kimenteni a kocsikból, illetve az uniós előírás alapján meghatározza az újrahasznosítás arányát. A rendelet várhatóan a jövő év első napján lép hatályba.