A közlekedési hatóság (NKH) és az autósport szövetség (MNASZ) együttműködésének köszönhetően megkezdődhetett a sportrendszámok magyarországi bevezetése. Ez azután vált szükségessé, hogy a korábban a versenyautókon használt próbarendszámok használatának feltételeit alaposan megszigorították, és ezzel ellehetetlenült több szakág – elsősorban a rali és a tereprali – legális működése.
A sportrendszám használatát persze szintén szigorú feltételekhez kötik. Szigorú nyilvántartás mellett egy évben összesen 90 napot használható az autó a közúti forgalomban, amelyre felkerült. Erre állítólag azért volt szükség, hogy az ilyen járművekre kötött biztosítás díja még az elfogadható határon belül maradjon. Annak érdekében, hogy a sportrendszámot ne használják a regisztrációs adó elkerülésére, a használatuk csak olyan járműveken megengedett, amelyek láthatóan versenycélú átalakításon estek át: például van bennük bukókeret, és személyautók esetén legfeljebb két személy szállítására alkalmasak.
Az első, SP-00-01-es rendszámot a Wirtmann Ferenc versenyzésre átalakított Zsigulija kapta meg, amely a Historic kategóriában indul majd, de az MNASZ elnöke, Gyulai Zsolt szerint folyamatosan érkeznek az újabb és újabb igénylések. Nem is csoda, hisz nemigen akad más legális módja annak, hogy valaki jövőre közúton is zajló autóversenyen induljon egy jelentősen módosított, tehát normál rendszámot megszerezni esélytelen járművel.
A jogszabályról részletesebben olvashat a Rallye Dream blogon.