Alig pár nappal ezelőtt, szombaton futott bele Stump Bandi a misztikus Kia-karavánba. Tudtuk, hogy már Budapesten vannak a koreai luxuslimuzinok, hiszen a Mafilm udvarában már le is kapta őket egyik olvasónk. Ott állt a K9 és kistestvére, a K7 is. Előbbi hetes BMW-méretű, hátsókerekes, utóbbi méretben az Optima fölé helyezett, mondjuk A6-os Audi méret, elsőkerék-hajtással. Az összehasonlítás nem véletlen, hiszen a K7-K9 stílusjegyei leginkább egy német prémium-formaterv-koktélra emlékeztetnek. Negyven deka BMW, negyven deka Audi, a maradék Kia. A K7 motorválasztéka a 201 lóerős 2,4 literes négyhengerestől a 3 ill. 3,3 literes V6-osig terjed (270 ill. 295 lóerő). A Genesis/Equus hátsókerekes platformra épülő K9 alapmotorja a 3,8-as hathengeres de hogy komolyan gondolják a dolgot, azt mi sem mutatja jobban, mint a 4,6 és ötliteres V8-as (390 és 435 lóerővel).
Tessék, nézzék csak meg Stump Bandi fotóit, akad ott az Optima-K7-K9 mellett más is. Leginkább egy Ford Explorer, a márkajelzés helyén egy liliommal vagy kukoricaszárral. A rebadging egyedi módja, az biztos. Bennfentes információnk szerint az autókkal (és nem az autókról) forgatnak filmet Budapesten és környékén.
A karaván csak egy pillanatig időzött, nem is gondoltuk, hogy alig pár nap múlva ismét viszontlátjuk a K7-est, igaz, nem éppen szalonállapotban egy márkakereskedés telephelyén.
A K7 jobb eleje szemlátomást megfáradt, az ablakmosó-folyadék megmenekült. Bármilyen szorosan is kötődik a formaterv a német konkurenciához, azt el kell ismerni, hogy élőben az autó egyáltalán nem néz ki rosszul, pedig ilyen erővel akár nézhetne is. De nem. A K7 lapos és nyúlánk, a tetővonal szép és finom ívvel ereszkedik a csomagtartó felé.
Az autó a nagy V6-ossal és vajszínű bőrrel szerelt változat, természetesen a nyolcsebességes automataváltóval szerelve. Odabent nagy képernyő, fémnek látszó fém és éppen elfogadható mennyiségű dekorbetét- és csík. A bal első ülésre dobott koszos rendszám és egyéb kacat kicsit fájt a szemnek, mert bármennyire is kopó-fogyóeszköz, akkor is egy új, bőrkárpitos autó.
Nem tudni, hol és mi történt vele, a kicsit taknyos utakon akár cifra dolgokra is képes egy 300 lóerős, elsőkerekes autó, de az is bőven belefér, hogy valaki elbambult és nekiment. Talán sosem tudjuk meg, de a lényeg az, hogy kíváncsian várjuk. Akár egy összehasonlító tesztre is.