Nincs több titkolózás, az Octavia harmadik újkori generációja hivatalosan is megérkezett. A műszaki alapok újak, és az autó kínálatban betöltött szerepe is megváltozik, az alapvető karaktere mégis megmarad olyannak, amilyennek megismertük.
Itt már a Skoda új stílusával találkozunk, amelyet több él és egyszerűbb felületek jellemeznek, de itt mégsem estek abba a hibába, mint a Citigónál: az új Octavián akad elég érdekes részlet, hogy önálló egyéniségnek tűnjön. Ilyen a hátsó oldalablakok sarkának kialakítása vagy a hátsó lámpák mintázata: az ilyen finom részletek különítik el a típust a konszern más, egyébként hasonló arányú modelljeitől. Az új Octaviának még erőteljesebb szedán-jelleget kölcsönöz a hosszabb hátsó túlnyúlás, ami egyszerűen magyarázható: ez a típus már nem egészen a Golf-osztályban versenyez, inkább afféle átmenet a Passat felé. A 4,66 méteres autó belülről is növekedett egy keveset, elsősorban a hátsó fej- és lábtérben érhető tetten a bővülés.
Az autót persze a VW egységes MQB padlólemezére építették, ami úgy néz ki, jelentős tömegcsökkenést is hozott: az új Octavia, bár 9 centivel hosszabb, 102 kilóval könnyebb a kifutó modellnél. A motorválaszték 1,6 és 2 literes dízelekből, illetve 1,4 és 1,8 literes turbós benzinesekből áll. A dízelmotorok teljesítménye 105 és 185, a benzineseké 122 és 180 lóerő között lesz. Feltűnő, hogy nincsenek gyenge alapváltozatok – ez valószínűleg átmeneti állapot, bár azzal is magyarázható, hogy az Octavia olcsóbb változatait lényegében a fél számmal kisebb Rapid váltja le a kínálatban.
Ezek persze csak az első hírek az autóról – néhány napon belül jóval részletesebben is megismerhetjük a Skoda új típusát, amelytől elsősorban Nyugat-Európában várhat komoly sikereket a VW cseh leányvállalata.