Összefog a Boeing és a BMW
A karbonszálas műanyagot ugyan több mint harminc éve használják már versenyautókban is, de még ma is különleges és drága alapanyagnak számít. Ugyanakkor az árától eltekintve szinte minden szempontból egyértelműen jobb karosszéria-építésre, mint a ma használt acél és alumínium, ezért fektet a fejlesztésébe vagyonokat a BMW, amely most új partnert talált tapasztalatai bővítésére és a kutatások felgyorsítására.
A BMW eredetileg az i3 és i8 típusok fejlesztése miatt vásárolta be magát az SGL Group nevű, karbonszálas alkatrészek gyártásával foglalkozó cégbe. A szupermodern elektromos járművek tervezése kapcsán azonban arra a következtetésre jutottak, hogy érdemes lenne továbbfejleszteni a karbonszálas műanyagok gyártási eljárásait, hogy az ebből készülő erős és könnyű elemek gyártása egyszerűbb és olcsóbb legyen. Eddig ugyanis rengeteg kézi munkára és időre volt szükség – ez tette méregdrágává az amúgy olcsó alapanyagokból készített karbonszálas alkatrészeket.
A Boeing repülőgépipari konszern igen értékes partner ebben a folyamatban, hisz maga is hatalmas mennyiségben használ karbonszálas műanyagokat: a 787 Dreamliner elemeinek 50%-a már ilyen anyagból épül. Így érdekeik egybevágnak. A megállapodás szerint új gyártási eljárások kidolgozása mellett az együttműködés másik célja, hogy kidolgozzák az elhasználódott alkatrészek újrahasznosításának módját is, ami eddig szintén problémát okozott.
A közös munka nagyrészt Észak-Amerikában folyik majd, hisz a Seattle-i Boeing központtól nem messze fekszik a BMW új kutatóközpontja. Ha a program sikerrel járna, az azt jelentené, hogy a jövőben az autók számos alkatrésze készülhetne könnyebb, erősebb, és korróziót hírből sem ismerő anyagból, anélkül, hogy ez az árak drasztikus növekedésével járna.