A Lada nem épp arról híres, hogy különösen igényes modelleket kínálna. A csúcsmodelljük nem más, mint az első generációs Dacia Logan, az olcsó Granta pedig még régebbi és egyszerűbb konstrukció. Ha igaz, a Datsunok ezeknek a típusoknak a lecsupaszításából születnek, így még olcsóbbak lehetnek.
Egy ideje kering a hír, hogy a Renault-Nissan visszahozza az életbe a Nissan elődjét, a Datsun márkát. Az persze egyértelmű volt eddig is, hogy nem a híres Z sportkocsik utódait kínálják majd ezen a néven. De arra nem gondoltuk, hogy a Renault, Nissan, Dacia és Lada márkák alá pozicionálják a Datsunokat. Ez elképzelhetetlenül egyszerű és olcsó minimál-autókat feltételez, márpedig a legújabb hírek szerint épp ezzel a módszerrel tervezik előállítani a választékot. Ha igaz, az alap-Datsun egy kicsontozott Lada Granta lesz, a létező legegyszerűbb kárpitozással, más márkáktól levetett szerszámokon gyártva. Cserébe elképesztően olcsó lehet: 3000 dolláros alapárról hallani, ami átszámítva 650 ezer forintnak felel meg.
A Datsun persze csak olyan piacokon jelenhet meg, ahol nincsenek szigorú környezetvédelmi és biztonsági szabványok, hisz Európában már a Ladáknak sem lenne egyszerű típusbizonyítványt szerezni. Oroszországban és más szovjet utódállamokban, Kínában, Indiában, valamint Afrika és Latin-Amerikai egyes régióiban azonban nem olyan szigorúak a szabályok, az alacsony ár viszont nagyon népszerűvé teheti az új márkát.