Mégsem lesz évente műszaki
Az EU közlekedési miniszterei a Közlekedési Tanács csütörtöki ülésén megállapodtak, hogy nem támogatják az évenkénti műszaki vizsga ötletét. Ezzel vége lehet a híreszteléseknek, amelyek az idősebb autók tulajdonosait újabb teherrel riogatták.
Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosa javasolta még a nyáron, hogy szigorítani kellene a gépjárművek műszaki vizsgázatását. A felvetés baleseti statisztikákra hivatkozott, amelyek szerint több ezer halálesetet lehetne megelőzni a járművek műszaki állapotának szigorúbb ellenőrzésével. A sajtóban viszont túlsúlyban voltak a szkeptikus vélemények az ötlettel kapcsolatban. Az idősebb autók tulajdonosaira ugyanis újabb terhet rótt volna, ha átmegy a javaslat, a reális eredményt pedig többen megkérdőjelezték. Másfelől a vizsgaállomások kapacitása sem tette volna lehetővé a gyors bevezetést, ami a javaslatban szerepelt.
Egy másik ötlet, amely 160 ezer kilométer futásteljesítmény feletti személyautókat és kishaszonjárműveket szintén évenkénti vizsgára kötelezett volna, úgyszintén megbukott. A nehéz traktorokat viszont a személyautókhoz hasonlóan először négyévesen, később kétévente műszaki vizsgára köteleznék, a miniszterek, írja a német Auto, Motor und Sport a dpa-ra hivatkozva.
A csütörtöki megállapodás képezi a tagállamok, az Európai Parlament és a Bizottság közötti tárgyalások alapját. Az új törvény hatályba lépéséig még legalább egy év eltelhet.