A beharangozó után kellő időzítéssel megjöttek az első fotók is a vadiúj kínai autómárka, a Qoros első modelljéről. A GQ3 első ránézésre akár sikeres is lehet.
Koppintásoknál és esetlen formaterveknél eddig nemigen jutottak tovább a kínai autógyártók, de otthon ezekből is elképesztő mennyiséget tudnak eladni. Igazából nincs is nagy szükségük arra, hogy meghódítsák a gyengélkedő európai piacot, most mégis ez tervezik. Ahogy elnézzük a GQ3-ast, már nem kell a térdünket csapkodva hahotáznunk - a dizájn egészen emészthetőnek tűnik.
Legalább ekkora előrelépést ígérnek a kínaiak a technika terén is: egy európai fejlesztésű 1,6-os közvetlen befecskendezéses, turbós benzinesről szólnak a pletykák, a modern motor köré pedig egy NCAP-törésteszteken jól szereplő kasztnit terveztek, ha hihetünk a gyáriaknak. Ha mindezekhez élőben is meggyőző minőségű anyagokból építkeznek, már csak a kereskedőhálózat, és egy kellően agresszív ár hiányzik az európai sikerekhez.
A 4,7 méter hosszú, vagyis nagyjából Octavia-méretű szedánt élőben a tavaszi Genfi Autószalonon mutatják be, Kínában már jövőre megjelenik a piacon, Európában valószínűleg csak 2014-ben.
Nem sokkal később várható egy második Qoros is, a HQ3 Cross. Erről a kompakt SUV-ról egyelőre csak homályos skiccek keringenek, illetve egy gyári videó, amelyen a dizájner magyaráz az alkotási folyamatról. Az osztrák Magna Steyrnél fejlesztett platformon osztozik a SUV és a szedán, ahogy a motorok, váltók terén is hasonlókat ígérnek.
Hogy mennyire kell komolyan venni a furcsa nevű márkát, egyelőre nehéz megjósolni, az eddigi próbálkozásoknál viszont komolyabbnak tűnik a kínaiak támadása.