Egy hete az i8-as mutatta meg magát egy hóval borított úton, most pedig kistestvérét, az i3-at kapták le kémfotósok. A hivatalos debütálás egyre közelebb, így ezeken a képeken már nagy valószínűséggel a szériaérett változatot láthatjuk.
Ez az első alkalom, hogy a keszekusza matricázásból kikandikálnak az i3 termelésre szánt fényszórói, és szerencsére ezúttal a kasznit sem tömték tele felismerhetetlenségig mindenféle félrevezető idommal, így lassan kezdhetünk megbarátkozni a végleges formával, amely a koncepciótól valamelyest eltér ugyan, de még így is kellően érdekes és újító. Nem titok, hogy rengeteg energiát öltek az autóba a BMW-nél, így muszáj vot jól becélozniuk az ízlésnek azt a szintjét, ami valahol az egyedi, de vállalható, és a különc sznob között van. A németek mindenesetre a tehetősebbeket veszik célba vele – ez már az árából is következik, amit 35-40 ezer eurónál húznak majd meg. Ennek a feléért ebben a kategóriában akad nem egy ésszerű alternatíva, így egyelőre kérdéses az i3 sikere.
Amíg formája valószínűleg megosztja majd a közvéleményt, az i3 vitathatatlanul a világ egyik legegyedibb városi kisautója lesz. Ultrakönnyű, merev karbonszálas vázszerkezete van, modern elektromos hajtáslánca 170 lóerővel, és a 130-160 km-es tisztán elektromos hatótávolságot hatótáv-növelő berendezés növeli hosszabb utazások alkalmával. A maga 3,85 méteres hosszával ideális járműnek tűnik városi közlekedésre, a 200 literes csomagtartó viszont lehet, hogy egyeseknek kevés.
Ez az új adag kémfotó azon keveseknek mindenképp jó hír, akik már most szemeznek vele, hiszen nemrég még olyan híreket is lehetett hallani, hogy a BMW lemond az i-szériáról. Ennek most semmi jele, tehát marad az eredeti terv: bemutató jövőre, a sorozatgyártás indítása pedig valamikor 2014-ben.