Downsizing, AMG-módra

2012.12.27. 11:44

A kompakt, 5.5 literes biturbó V8 még marad
A kompakt, 5.5 literes biturbó V8 még marad

Az AMG nem adja a nyolchengeres motorjait. Míg a következő M3 már feltöltött, soros hathengerest használ és az Audi is lassan elengedi a csodás, szívó V8 kezét az RS4-nél a Mercedes gyári tuningrészlege nem hajlandó lemondani a vényolcról a 2015-ben érkező C-osztály AMG változatában.

Bár a 6.2 literes motort ki kell szórniuk, de az A45AMG és CLA45AMG vadonatúj fejlesztésű kétliteres, négyhengeres motorja remek alapot szolgáltat egy négyliteres nyolchengereshez. A négyhengeres turbómotor alapból 330 lóerőt és 400 newtonméteres nyomatékot tud de a belőle eredeztetett V8-asnak tartania kell a lépést a vetélytársakkal, így minimum 450 lóerősre hangolják. A motorban azonban marad bőven tartalék ahhoz, hogy a közeljövőben akár 600 lóerős változata is valamelyik erős Mercedes motorterébe kerüljön.

Az AMG motorpalettáján ez az új motor a következő lépcső lesz a négyhengeres kétliteres után, teljes mértékben kiváltja a 5.5 literes szívó V8-at. A duplaturbós 5.5-ös V8 és a hatliteres V12-motorok még maradnak.

Kérdés, hogy meddig, hiszen ezzel az új motorral szinte bármelyiket ki lehet majd váltani.