Nem kaphat kártérítést a Fisker Sandy után
Biztosítója elutasította a Fisker harminchárom millió dolláros (7,4 milliárd forint) kártérítés igényét, melyet az autógyártó a Sandy hurrikán pusztítása alatt tönkrement autóiért vár. A mostanság nehézségekkel küzdő amerikai autógyártó nem törődik bele a döntésbe és perli az ír biztosítót.
Nehéz hónapokon van túl a luxus plug-in hibridjéről ismert Fisker Automotive: Sandy egyszerre tépázta meg jó hírét, és tette eladhatatlanná 338 autóját, akkumulátor-ellátója csődje miatt pedig hónapokat csúszik népszerű modelljének, a Karmának a gyártása. Úgy tűnik, a cég balszerencséje nem ért véget. A Reuters a napokban számolt be arról, hogy vita folyik a Fisker és az XL Group Plc nevű biztosító között, az autógyártó ugyanis kártérítést vár a Jersey-i kikötőben tönkrement autóiért, méghozzá azok piaci értékét, tehát a majd háromszázötven Karma után harminchárom millió dollárt. Az ír székhelyű, de amerikai képviselettel is bíró biztosítóvállalat a hírek szerint 100 millió dollárt különített el a Sandy-vel kapcsolatos károsultak kárának kifizetésére, és ebből a Fisker kifizetése túl nagy részt vonna el. Az indok, amiért megtagadták a kifizetést az, hogy az autók átszállításra vártak, és nem szállításban sérültek meg, ez pedig egy kiskaput jelenthet akár a bíróságon is.
A 338 Fisker Karma csak töredéke annak a körülbelül tízezer autónak, amelyek a New Jersey-i kikötőben tönkrementek a hurrikán pusztítása alatt. Sandy olyannyira nem kímélte a járműveket, hogy egyes számítások szerint kétszázezernél is több új és használt autót tett áldozatává az USA keleti partján. A katasztrófa után a hiány akkora volt, hogy New York-i, valamint New Jersey-i kereskedők, illetve járműbérléssel foglalkozók nemrég arról számoltak be, hogy egyetlen eladó/bérelhető autójuk sem maradt, hiszen pillanatok alatt elvitték őket az autó nélkül maradt amerikaiak.