Bár manapság már csaknem minden sportos modellbe turbómotor kerül, az olyan nagy nevek, mint a Ferrari, a Lamborghini vagy az Aston Martin eddig még nem hódoltak be az új irányzatnak. Erre meg is van a jó okuk: a turbómotorok gázreakciója még mindig nem az igazi, sportos autózásnál pedig ez is fontos szempont. Ám úgy néz ki, a Ferrari egy-két éven belül beadja a derekát: a következő California már turbós V8-assal készülhet.
A legfrissebb hírek szerint ugyanazt a 3,8 literes biturbó V8-ast építik majd a következő Ferrari Californiába, amelyet nemrég a Maserati Quattroportében ismerhettünk meg. A lépés logikus, hisz az új motorhoz új motorgyárat rendeztek be mintegy 50 millió eurós költségből, ahol valószínűleg jóval több blokk készülhet, mint amennyire a Maseratinak szüksége van. A California ráadásul a legpolgáribb karakter a Ferrarik között, amely jóval kisebb eséllyel köt ki versenypályán, mint mondjuk a középmotoros 458-as. Hétköznapi használatban, különösen automata váltóval kombinálva pedig aligha tűnik fel a turbómotor késedelme.
A Ferrari korábban sem zárkózott el mereven a turbófeltöltés használatától: több híres turbómotoros típusuk is volt az 1980-as években, például az F40-es vagy a 288 GTO, és mindegyik ritka, drága különlegességnek számít manapság.