Két új Mercedes Detroitra

2013.01.04. 18:28

Ahogy várható is volt, az E oszyály kupé és kabrió változatait is felújítja a Mercedes a szedánnal lényegében egy időben. Itt is van új hűtőmaszk és egybeszabott fényszórók, de a többi változtatás nem lett olyan mélyreható.

Érdekes, hogy míg a szedánon eltüntették az E osztály egyik legjellegzetesebb részletét, a hátsó kerekek feletti régimódi domborítást, amely a Ponton sorozatra való utalásnak is felfogható, a kétajtósokon megmaradt ez a részlet. Ezen kívül a hűtőmaszk formája sem az a fura csücsörítő száj, mint a szedánon – valamivel alacsonyabb és szélesebb annál. Úgy általában úgy néz ki, a Mercedesnél olcsóbban igyekeztek megúszni a kétajtós változatok frissítését, ami a jóval alacsonyabb eladások tükrében érthető is.

A motorválaszték a szedánéhoz hasonló, bár úgy néz ki, az alapmotorokat kihagyják a kínálatból. A benzines E200 és E250 típusokba kétliteres turbómotor kerül 184 és 211 lóerővel, az E400-ba 3 literes turbós V6-os 333 lóerővel, az E550-be pedig 4,6 literes turbós V8-as 408 lóerővel. A dízelmotoros kivitelek 2,1 literes négyhengereseket kapnak 170 vagy 201 lóerővel, a gázolajos csúcsmodellbe pedig 3 literes V6-os kerül 265 lóerővel.. Az összes motor hatfokozatú kézi váltóval vagy hétsebességes automatával lesz kapható, kivéve a legerősebb változatokat, amelyekhez csak automatát társítanak.

Természetesen az autó felszereltségét is igyekeztek modernizálni: van benne az autó környezetét mutató kamerarendszer, fejlesztettek a táblafelismerésen és az automata parkoláson, és a fedélzeti rendszer, a Command legújabb generációját használják, amely egyebek közt Google térkép-alkalmazásokat is kínál. A fejlesztések nagyobb része persze kevéssé látványos – a Mercedes ezúttal inkább csak lépést próbál tartani a konkurenciával, ami érthető is: az E osztály az idén lesz négy éves, azaz nehéz lenne öregnek nevezni – ezzel a frissítéssel simán versenyképes maradhat a következő három-négy évben, amíg az utód meg nem jelenik.

Az átdolgozott E osztály az év első felében jelenik meg a Mercedes kereskedésekben, és még az idén várhatók az olyan szélsőségesebb változatok, mint a sportos E 63 AMG.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.