A biztosítók becslése szerint úgy 230 ezer jármű sérült vagy semmisült meg a Sandy hurrikán alatt. A Long Island-i repülőtér is zsúfolt giga-parkolóvá alakult, ahol nagyjából 15 ezer viharvert autó sorakozik a kifutón, illetve a gurulóutakon.
A jelenség léptéket jól szemlélti, hogy csak itt naponta 100 dolgozó vizsgálja az autókat szivárgást, szennyeződést keresve. Így próbálják megelőzni a vegyi anyagok talajvízbe kerülését, amelyek veszélybe sodorhatnák a környéken élő szalamandrák egészségét.
A legrosszabb állapotú autók csak alkatrészként kerülhetnek vissza a körforgásba, de többségüket a biztosítók reményei szerint újra forgalomba helyezik leendő tulajdonosaik. Az értékesítendő járművek hirdetésében fel kell tüntetni az "árvíz" szót, figyelmeztetve ezzel leendő tulajdonosaikat a lehetséges meghibásodásokra.
A sós víz a karosszériaelemeken kívül az elektromos, illetve a fedélzeti számítógép által irányított berendezéseket, például a befecskendezést, a fékrendszert és a fűtést teszi tönkre a leggyorsabban. A motornak, az erőátviteli rendszernek – ha nem érte egyéb mechanikai behatás – nem lehet különösebb baja az élettartam csökkenésen kívül, tehát jó vétel lehet a zavarosban halászó, később feszültségmérővel, WD40-el szaladgálni kívánó vásárlóknak.
Pár préda, hogy elálljon a szomszéd szava:
Jelenlegi ár: 1 500 000 Ft
Jelenlegi ár: 1 460 000 Ft
Arról sajnos nem esett eddig szó, készül-e valamilyen adatbázis az itt megsérült, a később kereskedő által esetleg kelet-európai módszerekkel sérülésmentesen kínált autók nyomon követésére.