CrossBlue: egy óriási Volkswagen
Az amerikai Passattal a Volkswagen a japánok tyúkszemére lépett, a CrossBlue viszont már Detroitra céloz. Ezzel ütnék ki a nyeregből a Ford Explorert, és a többi nagy hétüléses hobbiterepjárót.
A Volkswagen sokáig ugyanazt árulta mindenütt a világon, de néhány éve felismerték, hogy ami jó Európának, az nem feltétlen lesz sláger Észak-Amerikában. Így kezdtek bele az amerika-hódító projektbe, amelynek eddig egy amerikai gyártelep felépítése, valamint a helyben készülő óriás-Passat és az egyszerűsített, olcsó Jetta bemutatása az eredménye. A németek azonban nem állnak meg itt, hisz ezzel csak a piac egy részét fedték le. A Toyota Camrynak és a Honda Civicnek ugyan már van VW jelvényes ellenfele, de az SUV piacot, amely pillanatnyilag egész Detroitot egész jól eltartja, még nem próbálták meghódítani.
Erre lesz jó a CrossBlue, amely egyelőre tanulmány, de abból a fajtából, amely szériamodellnek látszik. Ugyan itt is a szabvány MQB padlólemezt használták, amelyet a Golfban, de kihasználták a struktúra szinte végtelen variálhatóságát: a CrossBlue hatalmas, vagy két számmal nagyobb a Golfnál. A hossza 4,986 méter, a szélessége 2,014 méter, a magassága pedig 1,732 méter, ami lehetővé teszi, hogy három üléssort kényelmesen elhelyezzenek benne. Ezt már az amerikaiak sem kritizálhatják a szűkössége miatt – családi autónak ott is bőséggel megfelel.
A hajtásrendszer a másik érdekesség: 190 lóerős turbódízel motor került a hatalmas batárba, de két, egyenként 54 lóerős villanymotor is besegít a hajtásba, ha szükséges. Az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket hajtja, így az összkerék-hajtás is helyettesíthető a hibrid rendszerrel. Az autó emellett 22 kilométert tisztán elektromos üzemben is megtehet, míg egy tank gázolajjal több mint 1000 kilométer a hatótávolsága. Emellett egész fürge is: akár 7,2 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége pedig 204 km/h.
A szériaváltozatba valószínűleg ennél hagyományosabb hajtáslánc kerül majd, viszont az egyszerű, de egész jellegzetes forma és a meggyőző méretek jó eséllyel nemigen változnak már. És ha az árat is jól tudják belőni, az azt jelenti, hogy a VW a szabadidő-autók hatalmas piacán is a nagy versenyzők közé verekedheti magát – a Chrysler, a Ford és a GM pedig kezdheti félteni biztosnak tűnő hasznát.