Atlas, a szupertégla
Amióta a benzin ára visszaesett a válság előtti szintre, a nagy terepjárók és pick-upok népszerűbbek Észak-Amerikában, mint valaha. Ezt a piacot még mindig a három detroiti gyártó uralja, amelyek közül most a GM került egy kis lépéselőnybe az új Chevrolet Silverado-GMC Sierra páros bemutatásába , de a Ford, amely az F sorozat révén piacvezető, egy tanulmány révén szintén megmutatta, mire készül.
Az Atlas még szögletesebb, és még nagyobb hűtőmaszkot tol maga előtt, mint bármelyik korábbi Ford, vagy akár a Chevy-GMC újdonságok – úgy tűnik, a pick-up vásárlók szívéhez a Ford szerint a tankhoz méltó külső vezet. Az Atlasról a külseje alapján tényleg hihető, hogy a fél világot elbírja, vagy ha kell, odébb is löki. Ez persze jó eséllyel a tanulmányautónál még megengedhető túlzásoknak köszönhető: az Atlas magas orra felett alig maradt hely a szélvédőnek. Valószínűtlen, hogy egy sorozatgyártmánynál is ilyen arányokat alkalmazna a Ford, hisz így a kabinból lényegében semmit nem látni az autó előtti 4-5 méteres útszakaszból. Talán ezt kompenzálandó kapott az autó egy 360 fokban látó kamerarendszert is. Az autó műszaki részleteiről egyelőre nem árultak el sokat, az viszont kiderült, hogy a platón 110 voltos konnektort és a pakolást segítő rámpákat is elhelyeztek. A hajtást állítólag Ecoboost turbómotorokra bízzák, bár itt V6-os és V8-as gépekre kell gondolni, 300 lóerő feletti teljesítménnyel.
A Ford Atlas valószínűleg a következő F-150 pick-up előfutárának is tekinthető, és leginkább arra jó a Fordnak, hogy a GM új pick-upjaival szembe tudjon állítani valamit. Ezzel talán rábírhatnak néhány vásárlót, hogy várjanak még néhány hónapot, akár egy évet is az autóváltással, ahelyett, hogy elpártolnának a Ford F sorozattól a korszerűbb konkurens modellekhez.