Mindenét megmutatta a Honda NSX

2013.01.16. 17:11

Sokan abban bíztak, hogy az idei Detroit Motor Show-n már a szériagyártásra érett NSX-et mutatja be a Honda, de a japánok ennél hosszabb előjátékot terveznek. Amit kiállítottak, az még mindig csak tanulmányautó, de a tavaly ugyanitt bemutatott példányhoz képest van egy nagyon fontos különbség. Ezúttal már a gép belsejét is kidolgozták.

A külső formaterv nem sokat változott, de nem is lett volna értelme nagyot módosítani rajta, hisz egész látványosra sikerült első próbálkozásra is. A középmotoros forma elég könnyednek tűnik, ha nem is olyan telitalálat, mint az elődje volt – biztosan lesznek rajongói ennek a modellnek is. A belső teret azonban most láthatja először a közönség. A Honda ugyan egyszerűségről beszél, és az kétségtelen, hogy gombokat és kapcsolókat alig látni, de a formát inkább rafináltnak és komplikáltnak mondanánk. A kagylóülések felépítése legalább annyira összetett, mint a műszerfalé, ahol tucatnyi kisebb felület adja ki a végleges formát. A funkciók nagy része a középkonzol képernyőjének menüin keresztül érhető el, a sofőrnek középen csak a váltó irányválasztó gombjai maradnak. Kapcsolgatni egyébként a kormány mögötti fülekkel lehet F1-es versenyautó stílusban.

Az NSX hajtásláncáról egyelőre csak nagyvonalú leírást adott a Honda. Eszerint a Sport Hybrid SH-AWD a V6-os motor és a hozzá kapcsolt dupla kuplungos váltó mellett tartalmaz egy villanymotort a váltóba integrálva, és két másikat, amelyek az első kerekeket hajtják majd. Ezzel a komplikált rendszerrel a Honda szerint minden eddiginél stabilabbá tehető az autó, és sokkal hatékonyabbá tehető, mint bármelyik mai sportkocsi. Adatokat egyelőre nem közöltek, de a mai mezőnyben 500 lóerő összteljesítmény minimum elvárható.

A Honda talán még az idén elkészül a gyártásra kész autó bemutatópéldányaival, de a hírek szerint a gyártás legkorábban 2015-ben indulhat meg.